3+1 dolog, amire a válságidőben minden kereskedőnek oda kell figyelnie

3+1 dolog, amire a válságidőben minden kereskedőnek oda kell figyelnie

A koronavírus által okozott válsághelyzet a legtöbb kereskedőt váratlanul érte és meglehetősen kellemetlenül érintette. Abban az esetben azonban, ha egy vállalkozás szeretne talpon maradni, hideg fejjel kell kezelnie a szituációt. Korábbi működését és jövőjét is érdemes átgondolnia és a túlélés érdekében újraszerveznie munkafolyamatait.

Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány dolgot, melyek segítenek átvészelni a válságos időszakot és a karantén végeztével egyszerűbbé tehetik az újrakezdést.

Megfelelő kommunikáció

Az elmúlt hetekben a vállalkozások többsége online felületekre szorult, sokaknak pedig ez egy teljesen új szituációt jelent. Meg kell tanulni azonban kihozni a lehető legjobbat a dologból, és olyan kommunikációt folytatni a virtuális platformokon, mely a nehéz időkben is fenntartja a vásárlók, ügyfelek figyelmét.

A saját webshop vagy céges weboldal üzemeltetése mellett érdemes többet áldozni az online marketingre, és ha eddig nem tettük, kihasználni a közösségi oldalak által kínált lehetőségeket.

Minél aktívabbak vagyunk ezeken a felületeken, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a hagyományos üzletek korlátozott nyitva tartása mellett is képesek leszünk fenntartani célközönségünk érdeklődését, és hatékonyan vészeljük át a zárva tartó boltok miatt kieső forgalomcsökkenést.

Pontos raktárkezelés

Raktárkészletünk megfelelő kezeléséről azokban az időkben sem szabad megfeledkeznünk, mikor üzleteink egyáltalán nem, vagy csak korlátozott nyitva tartással üzemelnek. A megfelelő adminisztráció ugyanis ilyenkor sem hanyagolható el. Sőt, talán nagyobb szükség van rá, mint korábban bármikor.

A feladat egyszerűsítésében kiváló megoldást jelenthet egy vonalkódos alapon működő rendszer, melynek kezeléséhez akár egy adminisztrációs szoftver és egy minőségi vonalkód szkenner is elegendő.

Online rendelések bonyolítása

Az online rendelések kezelése egyszerű dolognak tűnhet, azonban, ha korábban nem foglalkoztunk ilyesmivel, komoly kihívást jelenthet. A rendelések adminisztrációja és a kiszállítás már önmagában nagy feladat, és akkor még nem beszéltünk az online fizetési és számlázási megoldásokról.

Szerencsére ma már rengeteg olyan szoftvert és eszközt találunk a piacon, melyek segítenek megkönnyíteni a munkánkat.

Az online számlázási megoldások gyors és egyszerű feladattá teszik az online rendelések számlázását, ráadásul legtöbbjük a webshop motorokkal is könnyedén összeköthető. A rendelések kezelésében pedig a fentebb már említett vonalkódos adminisztrációs rendszer és az ehhez kapcsolható eszközök is segítségünkre lesznek.

Felkészülés az újrakezdésre

Bármennyire is végtelennek tűnhet most a válsághelyzet, tudnunk kell azt, hogy semmi sem tart örökké. Az élet lassan visszaáll majd a normális kerékvágásba, és az üzletek lassan, de biztosan újranyitnak. Nagy valószínűséggel azonban az elmúlt hetek nyomot hagynak majd a fogyasztói szokásokon is, amihez érdemes minden üzletnek időben, megfelelő módon alkalmazkodnia.

Kevésbé lesz tolerálható a zsúfoltság és a sorban állás, annak érdekében pedig, hogy ezt elkerüljük, fel kell készülnünk a gördülékeny újrakezdésre. Érdemes átgondolni munkafolyamatainkat, és úgy átszervezni cégünk működését, hogy a leghatékonyabban tudjunk adaptálódni a piaci igényekhez.

A modern, megbízható eszközök használata ehhez alapfeltétel, hiszen elavult technológiával képtelenség hatékonyan dolgozni és felül kerekedni a változásokon.

Érdemes tehát most elgondolkodni adminisztrációs rendszerünk és POS eszközeink hatékonyságán. Ha úgy érezzük, hogy hátráltatják a haladást, ne sajnáljunk beruházni az újító, modern megoldásokra a hatékony újrakezdés érdekében!

Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés