Világszerte egyre több egészségügyi intézmény integrálja a mindennapi munka során az okoseszközök használatát. Nem véletlenül, hiszen ezek a modern megoldások nem csak a betegek adatainak diszkrét kezelését, de a gyógyszerek, valamint az eszközök adminisztrációját is egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik. Ez pedig hosszútávon az alacsonyabb anyagi költségeket, valamint a megbízhatóbb ellátást is garantálja.
A Zebra eszközeit például a világon rengeteg egészségügyi intézmény használja a hétköznapok során, hiszen az egyik legmegbízhatóbb és legrugalmasabb gyártónak számít a piacon. Éppen ezért a kereskedelmi használatra és terepi munkára alkalmas mobil kompjúterek mellett kifejezetten egészségügyi felhasználásra tervezett, hordozható adatgyűjtőket és számítógépeket is gyártanak, melyek specifikus funkcióik mellett precizitásukkal is garantálják a kórházi, vagy gyógyszertári munka gördülékenységét és biztonságát.
És hogy hogyan? Most ezt is megmutatjuk!
Biztonságos adatkezelés
Már korábban is írtunk róla, azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni, milyen mértékben képes a vonalkódos adminisztráció megkönnyíteni a kórházi betegek adatainak gyors, hatékony, és főként diszkrét adatbázisba vételét és kezelését.
Egyetlen vonalkódos karszalag elég ahhoz, hogy az ápolók és az orvosok a kórház bármely pontján, a nap bármely szakaszában hozzáférjenek a betegek kezelésekhez szükséges információihoz. Az Androidos rendszer könnyedén összeköthető a kórházi nyilvántartással, és egyetlen, gyors szkennelés elég ahhoz, hogy azonnal láthassuk a páciens kórlapját, a számára felírt gyógyszereket, és akár azokat a betegségeket is, melyeken korábban már átesett.
Ez pedig nem csak a mindennapos munka felgyorsításában segít, de kritikus szituációban akár életet is menthet.
Eszközök nyomon követése
Legyen szó akár kórházi, akár gyógyszertári munkáról, kiemelten fontos feladatot jelent a kényes eszközök, szerek, és alapanyagok nyilvántartásba vétele és szigorú kezelése. A vonalkódos adminisztrációs rendszer segít abban, hogy mindig pontosan számon tarthassuk az aktuális gyógyszerkészlet darabszámát, vagy épp a készítmények lejárati dátumát, ezáltal pedig tovább növelhető legyen a betegek biztonsága.
Rendelések kezelése
A megfelelő adatkezelés nem csak a már meglévő eszközök és gyógyszerek, vagy alapanyagok mennyisége és szavatossága szempontjából lehet lényeges. Egy jól működő digitális adatbázis segítségével a hiányosságokat, megrendelésekre való igényeket is könnyebben nyomon követhetjük. Sőt, okoseszközeinkre kifejezetten ebből a célból alkalmazható applikációkat is telepíthetünk.
Ma már több gyógyszergyártó és egészségügyben használatos eszközökkel foglalkozó ellátó cég lehetővé teszi azt, hogy a regisztrált egészségügyi intézmények akár egyetlen kattintással, online adhassák le rendeléseiket a szükséges kellékekkel, gyógyszerekkel, vagy alapanyagokkal kapcsolatban.
Gyorsabb kommunikáció
A modern mobileszközök nem csak a hatékonyabb adatkezelést, de a villámgyors kommunikációt is lehetővé teszik, ami egy egészségügyi intézményben szintén életeket menthet.
Egy kórházban bármikor adódhat olyan rázós szituáció, amikor szükség van az orvosok, ápolók azonnali reakciójára, a mindig velük lévő okoseszközök pedig lehetővé teszik azt, hogy azonnal reagálni tudjanak a vészhelyzetekre.
Habár hazánkban az egészségügy területén még kevésbé elterjedt a mobileszközök használata, a külföldi gyakorlat már azt mutatja, hogy az olyan, megbízható megoldások segítségével, mint a kifejezetten kórházi használatra tervezett Zebra TC52-HC mobil kompjúter, nem csak gördülékenyebbé tehető a munka, de mind az orvosok, mind az ápolók, mind pedig a betegek számára is biztonságosabbá.