A kisvállalkozások tulajdonosaira hatalmas nyomás nehezedik a hétköznapokban. Akár hétről hétre olyan hatékony újításokkal kell előállniuk, melyek segítenek nekik abban, hogy ne maradjanak le a piaci versenyben és lépést tudjanak tartani a versenytársakkal.
Új ötletekkel előrukkolni persze nem egyszerű feladat, sokan ráadásul bonyolultabb dolgokban keresik a megoldást, amikor a válasz az orruk előtt hever, egy egyszerűen és olcsón integrálható technológia formájában. A fejlődés ilyen hasznos eszköze lehet például a 2D-s vonalkódok használata.
Az alábbi bejegyzésben összegyűjtöttünk öt olyan területet, melyeken a modern vonalkódos technológia által kínált előnyök a hétköznapok folyamán is hatékonyan kiaknázhatók.
Raktárkészlet kezelése és nyilvántartása
A raktározás terén az olyan cégek esetében, akik egyszerű nyilvántartást vezetnek, a jól megszokott, 1D-s vonalkód-technológia is tökéletes megoldást jelent. Akadnak azonban olyan vállalatok, akiknek nagyobb mennyiségű, esetleg más formátumú információ tárolására is igénye lehet, az ő esetükben pedig az egyszerű karaktersorok kódolására alkalmas 1D-s technológia pedig már nem feltétlenül megfelelő. A 2D-s vonalkódok integrálása azonban már hatékonyan reformálhatja meg a munkafolyamatot.
A QR-kódok ugyanis a hagyományos vonalkódokkal ellentétben nem csupán karaktersorokat, de linkeket, vagy akár képanyagot is képesek kódolt formában rögzíteni. Ilyen módon segítségükkel jóval specifikusabb adatbázisokat építhetünk, és jóval precízebb kereséseket futtathatunk le raktárkészletünket illetően.
Ügyfelek azonosítása
A kereskedelemben a 2D-s vonalkódok egyik legelterjedtebb felhasználási módját a kuncsaftok azonosítására történő alkalmazás jelenti. A QR-kódos azonosítás nem csak diszkrét és biztonságos, de egyszerű módja is az ügyfelek adatkezelésének. Könnyedén használható hűség- és kuponakciók lebonyolításához, vagy online felületekre történő belépéshez is.
A 2D-s vonalkód-technika manapság ráadásul nem csak a kereskedelem területén hódít. Hazánkban még kevésbé számít bevett gyakorlatnak ugyan, ellenben külföldön már elterjedt a QR-kódok egészségügyben történő használata is. A kórházak például gyakorta használnak a páciensek azonosítására 2D-s vonalkódokat, hiszen a QR-kóddal ellátott karszalagok és vények segítségével bizonyos problémák jóval diszkrétebben, mégis hatékonyan kezelhetők.
Egyedi marketingkampányok
Az elmúlt évtizedet jogosan nevezhetjük a rohamos ütemű technikai fejlődés és a mobilitás korának. Az okoseszközök megjelenése lehetővé tette számunkra, hogy egy telefon formájában zsebünkben hordjuk a világot, ez pedig olyan lehetőségek előtt nyitotta meg a kaput, melyekről korábban még csak álmodni mertünk volna.
A kamerás telefonok és a mobilinternet elterjedése tette lehetővé azt is, hogy a 2D-s vonalkódok ma legismertebb változata, a QR-kód berobbanjon a köztudatba és szinte észrevétlenül beépüljön a mindennapjainkba. A leggyakrabban online tartalmakra mutató linkek tárolására használt kódokkal naponta találkozhatunk a buszokon, metrókon, utcai plakátokon, és termékek dobozain is.
A QR-kódok szinte bármilyen, egyedi marketingkampányban integrálhatók, és az elmúlt évtizedben vásárlói hűségprogramok, kuponakciók, és egyszerű hirdetések szerves részévé váltak. Nem véletlenül, hiszen, mint azt fentebb már említettük, egyszerűbbé és diszkrétebbé teszik az adatkezelést, ezen túl pedig gyors és hatékony megoldást jelentenek az olyan, korábban akár sorbaállással és torlódással járó folyamatok egyszerű lebonyolítására, mint a kasszáknál kuponnal, ajándékutalvánnyal történő fizetés.