A vásárlói elégedettséggel kapcsolatos kutatást végzett fogyasztói körében a Zebra. A felmérés célja a vásárlói szokások és a szolgáltatásokkal való elégedettség magasabb fokú megértése volt, ennek keretében pedig 7500 fogyasztót kérdeztek meg a hagyományos üzletekkel és a webshopokkal kapcsolatos tapasztalataikról.
A vállalat a kutatást innovációs célokból indította el. Fő célkitűzésük a vásárlói élmény jövőbeli javítása, és az erre irányuló technológiák dinamikus fejlesztésének elősegítése volt.
A legtöbben a kényelmet keresik
Az eredményekből kiderül, hogy a megkérdezettek több, mint 60%-a mind a vásárlás, mind a kiszállítás terén a gyorsaságot és a kényelmet tartja a legfontosabb szempontnak. Tapasztalataik szerint pedig azokban az üzletekben, ahol a személyzet modern mobileszközöket használ a kiszolgálás során, a vásárlás folyamata jóval kényelmesebb és gördülékenyebb is.
A fogyasztói elégedettség növeléséhez tehát egyaránt hozzájárulnak az olyan eszközök, mint a Zebra mobil számítógépei és hordozható vonalkód szkennerei.
Egyre türelmetlenebbek vagyunk
A webshopokkal kapcsolatos tapasztalatok szerint a legtöbb online vásárló szintén a kényelem miatt választja a virtuális áruházakat. A kényelem mellett azonban itt egy újabb szempont akad, mely a megkérdezettek 66%-ának kiemelten fontos egy online üzlet kiválasztása során. Ez pedig nem más, mint a kiszállítási idő.
Minél gyorsabban postáz ugyanis egy webshop, annál valószínűbb, hogy a vásárlók mellette teszik le voksukat. A kutatás legalábbis azt mutatja, hogy a résztvevők több, mint fele a rendeléssel azonos napon történő kiszállítást részesíti előnyben.
53%-uk azonban nem elégedett a kiszállítási megoldásokkal és a hibás árúk visszaváltásának folyamatával sem. Véleményük szerint a legtöbb webshop még mindig nem alkalmaz elég modern megoldásokat ahhoz, hogy a procedúra a lehető leggyorsabban és zökkenőmentesen menjen végbe. Ez pedig az esetek többségében az elavult logisztikai megoldásoknak és az ügyfélszolgálat gyenge minőségének köszönhető.
A mobileszközöké a jövő
A kutatás egyik fontos eredményeképp rávilágít arra, hogy a mobileszközöket alkalmazó boltok, valamint a modern technológiába invesztáló webshopok népszerűbbek a fogyasztók körében, hiszen náluk egyszerre gyorsabban és kényelmesebben is vásárolhatunk.