A mobiltechnológia segítségével fejlődnek a futárcégek

A mobiltechnológia segítségével fejlődnek a futárcégek

Online rendelés esetén a kereskedelmi láncolat egyik legfontosabb elemét maga a termék kiszállítása jelenti. Előfordulhat azonban, hogy adminisztrációs nehézségek miatt hiba csúszik a számításba, és az adott csomag csak késve, vagy egyáltalán nem érkezik meg a vásárlóhoz.

Ilyen esetben mind a kereskedő, mind a szállítással foglalkozó cég reputációja zuhan, a jogosan érkező, negatív értékeléseknek köszönhetően.

Annak érdekében, hogy az ehhez hasonló hibák elkerülhetőek legyenek, egyre több szállítmányozással foglalkozó vállalkozás alkalmazza munkája során a modern mobiltechnológiát. A modernizációnak hála nem csak az adminisztrációs feladatok egyszerűsödtek le, de a futárok is gyorsabban és biztosabban végezhetik munkájukat.

Adminisztrációs és navigációs segédlet, egy eszköz képében

A hordozható számítógépek, mobil adatgyűjtők egyik legnagyobb előnye multifunkcionalitásuk.

Egyetlen terepi munkára tervezett okoseszköz képes egyszerre több feladat is ellátni, és ugyanúgy használható kommunikáció céljából (legyen szó akár telefonról, akár szöveges üzenetről, akár videóhívásról), mint adminisztrációs feladatok betöltésére (vonalkódok kezelése, csomagátvételkor történő űrlap aláírása), vagy a kiszállítás során rendkívül hasznos navigációs eszközként is.

Korábban egy futárnak munkája során legalább két-három eszközt kellett magával hordania ahhoz, hogy mindezen feladatokkal hatékonyan tudjon megbirkózni. A mobil számítógépek korában azonban ez gyakorlatilag szükségtelenné vált, hiszen az olyan okoseszközök, mint például a Zebra TC20-as adatgyűjtője, egyszerre használhatók akár telefon, vonalkódolvasó, vagy GPS navigációs rendszerként is. 

Nem csak az ügyfelek, a futárok is elégedettebbek

A modern technológia logisztikai feladatkörben történő integrálása rengeteg szempontból megkönnyíti a szállítmányozással foglalkozó munkaerő feladatati. Azon túl, hogy a futárok egyetlen eszköz segítségével magabiztosan navigálhatnak a kiszállítási címek között, akár a munkahelyi adatbázishoz is csatlakozhatnak, vagy pár pillanat alatt vehetik fel a kapcsolatot kollégáikkal, ha fontos kérdésekről lenne szó.

A futárok mellett pedig az ügyfelek is elégedettebbek, ami főként a mobiltechnológiának köszönhető. Csomagjaik ugyanis egyre rövidebb kiszállítási határidővel, egyre pontosabban érkeznek meg otthonukba.

A dolgozói és vásárlói elégedettség növekedése pedig kéz a kézben jár az üzleti produktivitás emelkedésével is. A modern mobileszközöknek hála, mérhetően nő a futárok teljesítőképessége, és egy nap a korábbinál jóval több címre is képesek kiszállítani az adott csomagokat. Mindezt anélkül, hogy gyorsabban, vagy stresszesebben kellene munkájukat végezni, mint korábban.

Az ügyfelek elégedettségének köszönhetően pedig egyre pozitívabban változik mind a logisztikai cégek, mind pedig az e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások megítélése.

A rövidülő határidők és a napról napra megbízhatóbb kiszállítás úgy tűnik, egyre inkább arra sarkallják az embereket, hogy ne féljenek az online vásárlástól, és egyre többen próbálják ki a webshopok által kínált szolgáltatásokat.

Összességében elmondható tehát, hogy a mobil adatgyűjtők alkalmazása már akkor képes javítani egy cég megítélését és mérhetően növelni a mindennapi produktivitást, ha azt csak a kereskedelmi láncolat egyik tagja integrálja munkája során.

Az új technológia alkalmazása természetesen sokak számára riasztó lehet, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy az Android operációs rendszerrel működő adatgyűjtő és mobil számítógépek kezelése rendkívül egyszerű, a váltás hatása pedig hosszútávon egyértelműen leszűrhető a megrendelések növekvő számából és az egyre elégedettebb ügyfelek pozitív visszajelzéseiből. 


Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés