A járványhelyzetnek köszönhetően sok hagyományos üzlet került nehéz helyzetbe. Akik tudnak, éppen ezért próbálnak most átállni az online rendelés és gyors kiszállítás lehetőségére. Ahhoz azonban, hogy ez az átállás gyorsan és hatékonyan működjön, sok esetben a munkaeszközök terén is komoly újításokra van szükség.
Most megmutatjuk, miért van szüksége egy webshopnak vonalkódos adminisztrációs rendszerre, és azt is, milyen kütyükkel könnyíthető meg az online boltok üzemeltetése.
A gyors adminisztráció sose volt ennyire fontos
A manuális adatbevitel nem csak lassabb megoldást jelent, de több hibalehetőséget is tartogat magában. Ennek tükrében tehát nem véletlen, hogy az árucikkek nyilvántartására szolgáló eszközök is felértékelődnek. A webshopok üzemeltetése ugyanis gyors reakciót és kiszállítást kíván.
Annak érdekében, hogy az üzlet gördülékenyen működjön és a vásárlók elégedettek legyenek, elengedhetetlen, hogy raktárkészletünket a megfelelően modern megoldásokkal kezeljük. Ehhez tökéletes segítséget nyújt a vonalkódos adminisztrációs rendszer, és a megfelelő szkennerek, megbízható szoftverek használata.
Minél gyorsabban és hatékonyabban szeretnénk dolgozni, annál inkább érdemes a megbízható, prémium kategóriás eszközök mellett döntenünk. A raktárkezelő és adminisztrációs megoldások esetében pedig érdemes lehet kifejezetten üzleti céljainknak megfelelő, személyre szabott lehetőséget választanunk.
A leglényegesebb lépés: a kiszállítás
Az online rendelések adminisztrációja csupán az első lépés. A leginkább kritikus pontot a kiszállítás és annak gyorsasága jelentik. Minél modernebb és megbízhatóbb eszközöket használunk azonban, annál könnyebben juthatunk el a rendeléstől a házhozszállítás folyamatáig.
Míg az adminisztráció során fix vonalkód szkennerekkel is dolgozhatunk, addig a kiszállításhoz érdemes sokoldalú, strapabíró mobileszközöket használnunk.
Egy mobil adatgyűjtő ugyanis egyszerre több feladat ellátására is képes. Nem csak vonalkód olvasó, de navigációs rendszer és telekommunikációs eszközként is használható, így gyakorlatilag egymagában képes minden olyan fontos feladat ellátására, amire egy futárnak szüksége lehet.
Ne feledkezzünk meg a címkézésről sem!
Első ránézésre apróságnak tűnhet, azonban sem az adminisztráció, sem a kiszállítás nem tud nélküle működni. Ez nem más, mint a megfelelő címkézés feladata.
Ahhoz, hogy jó minőségű, gyorsan és hibátlanul olvasható vonalkódokat tudjunk nyomtatni, megfelelő minőségű címke-alapanyagra és nyomtatási technológiára lesz szükségünk. Érdemes tehát elgondolkodnunk egy saját címkenyomtató beszerzésén.
Már csak abból a szempontból is, mert nem csak az adminisztráció, de a kiszállítás során is fontos szerepet töltenek be, hiszen a vásárlóinknak szánt leveleket és csomagokat meg kell címeznünk, melyre a leggyorsabb és leghatékonyabb megoldást egyértelműen az egyedi címkenyomtatás jelenti.
Abban az esetben azonban, ha egy saját nyomtató elsőre túlzottan nagy beruházás lenne, a vonalkód-címkék gyártására tökéletes alternatívát jelenthet, ha profi nyomdára bízzuk a megoldást.
Ilyen módon mindin biztosak lehetünk abban, hogy mindig az elvárásainknak megfelelő minőségű címkéket kapjuk, és nem kell vagyonokat költenünk a saját eszközök fenntartására és az alap- valamint kellékanyagok folyamatos pótlására, vásárlására sem.