Élet a járvány után: néhány dolog, ami segít a kiskereskedelem újraépítésében

Élet a járvány után: néhány dolog, ami segít a kiskereskedelem újraépítésében

A kiskereskedők számára nem idegen dolog az átalakulás. Még a nyugodtabb időkben is rengeteg körülményhez kell alkalmazkodniuk. Technikai újítások, fogyasztóvédelmi törvények és állandóan változó vásárlói igények. A jelenlegi járványhelyzetben azonban nagyobb szükség van az alkalmazkodóképességre, mint korábban valaha.

Ha az üzletek szeretnének talpon maradni, hatékonyan kell felvenniük a versenyt a vírussal, amit a szigorú higiéniai szabályok betartása mellett csak új megoldások és új eszközök alkalmazásával tudnak megtenni.

Fontos, hogy újragondoljuk munkafolyamatainkat

A legtöbb kiskereskedő nem engedheti meg magának, hogy eszközparkját kizárólag a COVID-19 rövidtávú hatásaira összpontosítva újítsa meg. Éppen ezért olyan megoldásokban kell gondolkodniuk, amik a vírushelyzeten túl is hozzájárulnak a produktivitás növeléséhez.

Először is fontos, hogy a korábbi munkafolyamatokat újragondoljuk és olyan módszerek szerint dolgozzunk, melyek segítik a kialakult helyzethez való alkalmazkodást. A járvány kezdete óta a kiskereskedők leginkább az online vásárlás lehetővé tételével igyekeztek megtartani vevőiket és új kuncsaftokat szerezni.

A webáruház létrehozása és a rendelések kiszállításának megoldása sokak számára lehet komoly anyagi teher, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy ez egy olyan folyamat, mely a vészhelyzet enyhülésével is segít a szélesebb vevőkör fenntartásában.

Szintén a jelenlegi helyzethez való alkalmazkodás egyik hozadéka a higiéniai szabályok erősítése és betartásuk megkövetelése is. Sok kis üzletben korábban nem volt jellemző az eszközök fertőtlenítése, de akár még a rendszeres kézmosás sem, mostanában azonban a legtöbb helyen egyre nagyobb figyelmet szentelnek a higiéniai előírások betartására.

A megújult munkafolyamatok és a fertőtlenítéses protokoll azonban nem csak a munkáltatók és dolgozók szemléletváltását, de új, modern és biztonságos munkaeszközök beszerzését is jelenti.

Új eszközökkel a rövid- és hosszú távú fennmaradás érdekében

Korábban már foglalkoztunk azzal, hogy az új higiéniai elvárások új, strapabíróbb eszközöket igényelnek. A fertőtlenítőszer rendszeres használata ugyanis az egyszerűbb készülékek műanyag házát könnyedén tönkre teheti, a réseken beszivárogva pedig a hardverben is kárt tehet. Éppen ezért a Honeywell nemrégiben új, fertőtlenítés-biztos burkolattal ellátott vonalkód olvasókkal és mobil adatgyűjtőkkel lépett piacra.

Ezek az eszközök azonban nem csak a mindennapos fertőtlenítést bírják jobban, de kialakításuknak köszönhetően az ütésnek és egyéb környezeti hatásoknak is képesek hatékonyabban ellenállni. Éppen ezért érdemes rájuk beruházni, hiszen hosszabb távon is hasznukat vehetjük.

Hasonló a helyzet a nagy hatótávolságú szkennerek esetében is, melyek lehetővé teszik azt, hogy a raktári munkát érintésmentesen, a lehető legkevesebb személyes kontaktus segítségével végezzük.

Fektessünk nagyobb hangsúlyt a kommunikációra

A megváltozott munkakörülmények és a folyamatos alkalmazkodás néha a munka lelassulásához, esetleg az árukészletek ideiglenes hiányához is vezethet. Fontos, hogy az ilyen jellegű problémákat mindig megfelelő módon, időben kommunikáljuk vásárlóink felé az erre a célra megfelelő csatornákon.

Erre saját weboldalunk mellett tökéletes felületet biztosítanak a közösségi média különböző felületei is.

A folyamatos kommunikáció pedig szintén olyan dolog, mely nem csak a válság ideje alatt, de problémamente időkben is hozzájárul az üzlet működéséhez, valamint a vásárlói élmény és ezáltal a vevőszám folyamatos növekedéséhez is.


Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés