Legyen szó a logisztikáról, az egészségügyről, vagy épp az élelmiszeriparról, egyvalami mindegyikben megegyezik: ellátási láncukban rendkívül fontos szerepet töltenek be az adminisztrációs feladatok. A különböző iparágak azonban a hatékony nyilvántartás érdekében különböző megoldásokat is igényelnek.
A vonalkódos címkézés szinte minden iparág esetében működőképes alternatíva, azonban a szükséges alapanyagok és eszközök már minden esetben eltérőek lehetnek.
Most megmutatjuk, miért fontos az élelmiszeripar szempontjából a megfelelő adminisztrációs megoldások megválasztása, és hogy milyen eszközöket használhatunk a hatékony munka érdekében.
Készlet nyilvántartása
Mint ahogyan bármilyen más üzletágban, az élelmiszeriparban is kiemelt jelentőséggel bír a készlet nyilvántartása. Éppen ezért használ a legtöbb vállalkozás vonalkódos rendszereket a gyors és egyszerű leltárazás érdekében.
A vonalkód címkék és szkennerek használata nem csak gyorsabbá, de biztonságosabbá és hatékonyabban követhetővé is teszi a nyilvántartást. Pillanatok alatt felmérhető, raktárunk miben szenved éppen hiányt, vagy mi az, amiből épp túl sok található a polcokon.
A vonalkódok és szkennerek, valamint a termékcímkék használata ráadásul nem csupán a termékek darabszámokra vonatkozó adminisztrációját teszi lehetővé. A megfelelő szoftverek alkalmazásával könnyen nyomon követhetővé válik például az adott termékek szavatossági ideje.
Ennek köszönhetően elkerülhető az, hogy olyan termék kerüljön ki a raktárból, melyet már nem lenne szabad a polcokra helyezni.
Probléma esetén történő visszahívás
Bizonyos problémák a nyilvántartási megoldásoktól és az adminisztráció minőségétől függetlenül is megtörténhetnek. Az ok lehet emberi mulasztás, vagy egyszerűen az áru nem megfelelő minősége is, mint ahogyan ezt a közelmúltban visszahívott, szalmonella-gyanús tojások esete is mutatja.
Ilyen szituációkban a kereskedőnek kötelessége a lehető leggyorsabban visszahívni a problémás terméket. A gyors és hatékony visszarendelés pedig szinte lehetetlen lenne olyan modern, számítógépes nyilvántartás nélkül, melynek alapját a vonalkódos megoldások képzik.
A digitális adminisztráció segítségével szinte minden olyan információ nyilvántartásba vehető, melye egy terméket illetően fontos lehet. A származási hely, a forgalmazó, az összetevők, illetve az említett szavatossági idő. Ezek az adatok többek közt abban is segítenek, hogy probléma esetén a termék minél gyorsabban visszahívható legyen, és azelőtt kikerüljön a forgalomból, hogy problémát okozna a fogyasztóknak.
Milyen megoldásokat használ az élelmiszeripar?
A különböző iparágak természetesen az adminisztráció terén is különböző megoldásokat kívánnak. Az élelmiszeripar esetében több olyan, speciális elvárás is akad, melyet az egyszerű tekercses címkézés nem feltétlenül tud kielégíteni.
Bizonyos esetekben a vonalkódokat tartalmazó matricák közvetlenül a zöldségre vagy a húsárura kerülnek, így másféle ragasztót igényelhetnek, mint egy dobozra, üvegre, vagy épp műanyag flakonra kerülő címke. Arról nem is beszélve, hogy a hűtőházban tárolt termékek is erősebb alapanyagot, jobban tartó ragasztást igényelnek
Fontos továbbá az is, hogy a törvény által előírt adatok jól olvashatók legyenek a címkéken, így a szállítás és tárolás sem szabad, hogy kárt tegyen bennük. Ilyen adatok többek közt a szavatossági idő, a származási hely, vagy épp az adott élelmiszer összetételére vonatkozó, fontos információk.
Webáruházunkban minden olyan eszköz és kellékanyag megtalálható, ami az élelmiszeripari termékek hatékony és biztonságos címkézéséhez elengedhetetlen.