Egy saját cég fenntartása nem kis feladat, még akkor sem, ha nem nagyvállalatról, hanem egy alig pár főt foglalkoztató kisvállalkozásról beszélünk. Az üzletvezetés engeteg ügyintézéssel, adminisztrációs kötelességgel, ebből fakadóan pedig stesszel járó munka, mely, ha az ember nem figyel oda eléggé, rendkívül hamar kezelhetetlenné válhat.
Az alábbi bejegyzésben mutatunk néhány olyan trükköt, melyek segítségével stresszmentesen kezelheted vállalkozásod, és alkalmazottaid számára is könnyebbé teheted a hétköznapi feladatokat, lényegesen megnövelve ezzel munkakedvüket és a produktivitást!
Találd meg a megfelelő egyensúlyt
A modern világ rohanása alapvetően mindnyájunkat leterhel. A Bellevue egyetem kutatásai szerint például az Egyesült Államokban a felnőtt lakossága 65%-a túlterhelt, stresszes, és sokan ennek köszönhetően már a kiégés küszöbén állnak. Sajnos nincs ez máshogy hazánkban sem, hiszen a mindennapi biztos megélhetés itthon sem egyszerű feladat.
Annak érdekében azonban, hogy jól teljesíthess, kiemelten fontos, hogy el tudd különíteni egymástól a munkahelyi feladatokat a magánéleti dolgoktól. Mindenkinek szüksége van egy kis a pihenésre, és legyen szó akár alkalmazottról, akár cégvezetőről, kizárólag akkor tudjuk kihozni magunkból munkahelyünkön a maximumot, ha mellette szakítunk elég időt arra, hogy önmagunkkal is foglalkozzunk.
Tedd hát félre néha a munkahelyi adminisztrációt, dobd be a csekkeket a fiókba, és kapcsold ki pár óraára a mobilod! Dőlj hátra hetente legalább egyszer a székben, és kapcsolj ki, hogy ha sikerült feltöltődnöd, újra teljes erőbedobással vehesd kezedbe az irányítást!
Lépj be a digitális korba
Napjainkban egy üzlet akkor lehet csak igazán sikeres, ha képes megfelelni a piaci igényeknek, és hatékonyan veszi fel a harcot versenytársaival. Saját boltod kínálatának növelése hatékony fegyver, azonban kizárólag abban az esetben működik, ha a folyamatosan növekvő és változó raktárkészletet is tudod kezelni!
A hatékony leltár és a piaci igények nyomon követése ma már egyszerű feladat, feltéve, ha megfelelő eszközökkel vetjük bele magunkat a munkába. Egy jól működő cég létezése ebben az évtizedben már elképzelhetetlen lenne a precíz, digitális adminisztrációs rendszerek, a vonalkódos nyilvántartás, és a munka több területén hatékonyan alkalmazható mobileszközök használata nélkül.
Ezek a kellékek nem csupán a nyilvántartás vezetését tudják megkönnyíteni, de hatékonyan járulnak hozzá a dolgozók közti kommunikációhoz, illetve gördülékenyebbé teszik az üzleten belüli ügyfélkiszolgálást is.
Modernizáld, amit csak lehet
A legtöbb üzlettulajdonos érthető módon ott fogja meg a pénzt, ahol csak tudja, ám a spórolás nem minden esetben jelenti a legjobb megoldást. Pláne akkor, ha hosszútávra tervezünk.
Minél elavultabb eszközökkel dolgozol, a munka annál döcögősebben halad majd, ez pedig egy idő után komoly visszaesést jelenthet a produktivitásban, ebből adódóan pedig a profitod is észrevehetően csökken majd.
A modern eszközök, új pénztárgépek, vonalkódolvasók, illetve mobil számítógépek elsőre talán túlságosan nagy anyagi beruházásnak tűnhetnek, azonban tudnod kell, hogy ezek a költségek hosszabb távon sokszorosan megtérülnek majd. minél modernebb eszközökkel dolgozol ugyanis, annál gyorsabban megy a munka, és annál egyszerűbb a napi feladatok elvégzése.
Dolgozóidat minél több sikerélmény éri, annál lelkesebbek és produktívabbak, a jó eszközökkel jól végzett munka pedig nem csak profit, de a vásárlói élmény maximalizálásában is segít.