Már korábban is foglalkoztunk azzal, hogy a digitális világban nehéz lépést tartani az online áruházakkal, azonban egyáltalán nem lehetetlen.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az IHL Group tavalyi felmérése, mely szerint a bezárt boltok száma a tavalyi év során 66%-al csökkent, és egyre több online áruház-tulajdonos próbálkozik a digitális felület mellett klasszikus üzlet megnyitásával is.
A hagyományos boltoknak ugyanis továbbra is hatalmas előnye, hogy a megvásárolni kívánt árut kézbe foghatjuk, megvizsgálhatjuk, esetleg le is tesztelhetjük. Ezen felül pedig rendelkeznek egy kiváló fegyverrel, ami nem más, mint a tökéletes vásárlói élmény megteremtése.
Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, haladni kell a korral, és rá kell szánnunk magunkat a munkafolyamatok modernizálsására.
Mi a vásárlói élmény?
Manapság egyre gyakrabban hallani a vásárlói élmény fogalmát, mely egyre nagyobb szerepet játszik a kis- és középvállalkozások életében is. A vásárlói élményt nem egyszerű definiálni, hiszen összetett fogalom, azonban nem is lehetetlen.
A jó vásárlói élményhez egyaránt hozzájárul a hiánytalan árukészlet, a megfelelő kiszolgálás, a jó ügyfélszolgálat, és a munkafolyamatok gördülékenysége. Összességében tehát azt mondhatnánk, hogy a vásárlói élmény az alapján alakul ki, hogy a kuncsaftok hogy érzik magukat az üzletünkben, és milyen benyomás alakul ki bennük vállalkozásunkkal kapcsolatban.
És hogy miért fontos a megteremtése?
A tökéletes vásárlói élmény kialakítása azért lényeges, mert az egyre sokasodó üzletek és online áruházak korában a vásárlók nincsenek rászorulva arra, hogy kifejezetten egy üzletben költsék el verejtékes munkával megkeresett fizetésüket.
Sok más bolt és rengeteg online áruház közül választhatnak, így ha szeretnénk őket megnyerni és megerősíteni az irántunk táplált lojalitásukat, valami olyat kell mutatnunk, amire csak mi vagyunk képesek.
Fel kell gyorsítanunk a kiszolgálást, kiküszöbölni a hibák lehetőségét, és megoldhatóvá tenni a hagyományos és az online vásárlás fúzióját. Ehhez pedig elkerülhetetlenül szükséges munkaeszközeink, adminisztrációs rendszerünk modernizálása.
A munkaeszközök és a vásárlói élmény kapcsolata
A vonalkódok és QR-kódok integrálása a legtöbb üzlet életében ma már alapvető feltételnek számít. Ha szeretnénk felvenni a versenyt a webáruházakkal, gyors és pontos kiszolgálásra van ugyanis szükségünk, melynek alapkövetelménye a hibátlan adminisztráció.
A tökéletes adminisztrációs munka pedig olyan eszközöket kíván meg, melyek gyorsan és hatékonyan tudják kezelni az alapjául szolgáló vonalkódokat. Éppen ezért a jó minőségű nyomtatók és a multi-funkciós adatgyűjtők nagyban hozzájárulnak a tökéletes vásárlói élmény megteremtéséhez.
Ha úgy döntünk, hogy haladunk a korral és beruházunk a legújabb technológiai vívmányokra, üzletünket hosszú távon tehetjük jövedelmezővé.
Azáltal, hogy munkafolyamatainkat gyorsabbá és biztonságosabbá tesszük, javulni fog ügyfélszolgálatunk és a kiszolgálás minősége is. A vevők pedig elégedettek lesznek velünk, pozitívan gondolnak ránk, és szívesen térnek majd vissza üzletünkbe.