A legtöbb vállalkozás számára alapvető szükségletet jelent a precíz adminisztráció. Az aktuális raktárkészlet nyomon követése manuális, valamint digitális megoldások segítségével is lehetséges, azonban a jó munka megkívánja a tökéletes pontosságot.
Éppen ezért hosszú távon a leghatékonyabb megoldást a vonalkódos nyilvántartási rendszer kiépítése jelenti. Ez a lehetséges hibák minimalizálásával és a munkafolyamatok gyorsításával is hozzájárul az eredményesség növekedéséhez.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, milyen eszközökre és megoldásokra lehet szükség a tökéletes adminisztrációs rendszer kiépítéséhez.
Hogyan vágjunk bele?
A vonalkódos rendszerekkel kapcsolatban létezik egy tévhit, melyet érdemes már az elején eloszlatnunk. Ez nem más, mint hogy kiépítésük nem csak bonyolult, de sokba is kerül. Az igazság ugyanis az, hogy a vonalkódos nyilvántartásnál egyszerűbb és költséghatékonyabb megoldást alapvetően nehéz lenne találni.
Vegyünk alapul egy kisebb raktárt, ahol a leltár vonalkódos adminisztráció segítségével történik. A munka gyors és pontos is, ehhez pedig tulajdonképpen nincs másra szükség, mint egy számítógépre, egy címkenyomtatókra, egy vagy több vonalkódolvasóra, valamint egy olyan szoftverre, mely képes a szkennerek által begyűjtött adatok hatékony kezelésére.
Rengeteg ilyen szoftver közül választhatunk, az pedig, hogy számunkra melyik a leginkább megfelelő, főként attól függ, milyen munkakörnyezetben szeretnénk dolgozni vele. Minden egyes programnak megvannak a saját előnyei és hátrányai, éppen ezért fontos, hogy megtaláljuk az üzletünk jellegének megfelelőt, melyet ezután eszközeinkkel gond nélkül összehangolhatunk.
Hogyan válasszunk szkennert?
A vonalkódolvasó kiválasztása egyszerű feladatnak tűnhet, azonban sok mindentől függhet. Hogy a vonalkódok különböző fajtái közt mik a különbségek, azzal korábban már részletesebben is foglalkoztunk.
Annyit azért érdemes újból megemlítenünk, hogy másfajta szkennerre lesz szükségünk a „klasszikus”, 1D-s vonalkódok beolvasásához, és másfajtára az olyan, modernebb, kétdimenziós megoldások dekódolásához, mint például a QR-kódok.
A beolvasni kívánt kódok fajtája mellett szintén sokat számít a munkakörnyezet, melyben használni kívánjuk az adott eszközt.
Egy nagyobb raktárban érdemes minél nagyobb hatótávolságú szkennerekkel dolgozni, egy olyan üzletben pedig, ahol a vonalkódok gyors és hatékony leolvasása mellett dolgozóinknak több feladatot is el kell látniuk, érdemes a multi-funkciós, mobil adatgyűjtők közül választanunk.
Biztosan szükségem lesz címkenyomtatóra?
Nos, címkenyomtató nélkül élhet egy vállalkozó, de kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy feleslegesen. A legtöbb üzlet és raktár esetében a vonalkódok nyomtatása napi rutinfeladatnak számít, éppen ezért sokkal egyszerűbb azt megoldani házon belül, mint komplikáltabb, külsős megoldást választani.
Csakúgy, mint a szkennerek esetében, úgy a nyomtatók közül is választhatunk az alapján, milyen rendszerességgel, milyen munkakörnyezetben szeretnénk használni sajátunkat. A kisebb üzletek, irodák, valamint raktárak számára tökéletes megoldást jelent egy egyszerű, asztali nyomtató, míg nagyobb igénybevétel esetén már érdemes ipari megoldásban gondolkodnunk.
Webáruházunkban minden olyan fontos kelléket megtalál, melyek szükségesek lehetnek ahhoz, hogy kiépítse saját, vonalkódos nyilvántartással működő, modern és megbízható adminisztrációs rendszerét!