Napjainkban egy fogyasztó rengeteg üzlet közül választhat, ha igényei kielégítéséről van szó. Egyre ritkább a márkahűség, hiszen a konkurens cégek sok esetben kínálhatnak hasonló minőségű árut vagy szolgáltatást, akár alacsonyabb áron.
Ezzel nagyon nehéz lehet felvenni a versenyt. Azonban nem kell aggódni, hiszen nem lehetetlen!
Ha szeretnénk meghódítani vásárlóink szívét és elnyerni hosszú távú lojalitásukat, nem kell feltétlenül beszállnunk az árversenybe sem. Most megmutatjuk, hogyan szerezhet egy üzlet tartós árcsökkentés nélkül is visszatérő, hűséges kuncsaftokat!
Gyors és hatékony kiszolgálás
A visszatérő vásárlók megtartásának és az új kuncsaftok megszerzésének egyik legjobb módja a gyors és hatékony kiszolgálás. Nem véletlenül, hiszen jobban belegondolva egyikőnk sem szeret hosszú percekig sorban állni a boltban. Pláne abban az esetben, ha csupán néhány terméket vásárolunk.
A kiszolgálás felpörgetésének egyik legjobb módja a modern, megbízható eszközök használata. A kasszáknál történő sorban állás lényegesen lerövidíthető POS rendszerünk fejlesztésével, míg a raktárkészletben történő keresést az adminisztrációs rendszer modernizációjával tudjuk hatékonyan felgyorsítani.
Ennek érdekében szükségünk lesz egy megfelelően modern, napra kész raktárkezelő szoftverre, és az ehhez szükséges, modern eszközökre. Például nagy hatótávolságú, gyors és megbízható szkennerekre, melyek mind a raktári munkát, mind a kasszánál történő értékesítés feladatát megkönnyítik.
Személyre szabott kedvezmények és hűségprogramok
Az üzletek többsége rögtön a leárazásokra és akciókra gondol abban az esetben, ha szeretne magának új vásárlókat szerezni, azonban meglepő módon ez nem feltétlenül a legjobb megoldást jelenti. A termékek olcsósítása ugyanis sok esetben egyenlő lehet a fogyasztók szemében a minőségromlással.
Ha szeretnénk meggyőzni vásárlóinkat arról, hogy üzletünkben nem csak a legjobb áron vásárolhatnak, de pénzükért cserébe a legjobb minőséget is kapják, érdemes tehát az egyszerű leárazásoknál jóval előre mutatóbb, kreatív megoldásokban gondolkodni.
Egyre kedveltebb a jól menő üzletek körében a személyre szabott, visszatérő kuncsaftok számára tervezett akciók bevezetése, melyet különböző, kuponos megoldásokkal lehet megvalósítani. Ennek legegyszerűbb módját a QR-kódok használata jelenti, melyek felmutatásával a pénztárnál a vásárlók különböző kedvezményekben részesülhetnek.
A QR-kód kampányok levezénylése több, kreatív módon is lehetséges. A kuponokat akár nyomtatott formában, egy vásárlás mellé is ajándékozhatjuk ügyfeleinknek, de akár virtuális formában, egy hírlevél-feliratkozás mellé is mellékelhetjük.
A QR-kód kezelése ráadásul rendkívül egyszerű, hiszen leolvasásához nincs szükségünk másra, mint egy 2D-s vonalkódok kezelésére alkalmas szkennerre, vagy egy multi-funkciós PDA-ra.
Légy mindig készenlétben
A vásárlói lojalitás kiérdemlésének egyik alapvető feltétele, hogy minden esetben elérhető vagy, ha a kuncsaftoknak szüksége van rád. Ez azt jelenti, hogy a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal kapcsolatban felmerülő problémákat mindig a leggyorsabb és leghatékonyabb módon tudod megoldani.
Ennek érdekében fontos, hogy a lehető legtöbb felületen elérhető ügyfélszolgálattal rendelkezz, és egy esetleges panasz esetén az ügyfeleknek ne kelljen napokat várniuk a válaszra.
Ez a fajta készenlét persze sok időt és energiát emészthet fel, azonban abban az esetben, ha a hétköznapok során hatékony munkaeszközökkel dolgozol, erőforrásaid egy részét hatékonyan áldozhatod a megfelelő minőségű ügyfélszolgálati tevékenységre!