A megrendelések kezelése és a projektek koordinálása egy nagyvállat életében is kihívásokkal teli
feladat. Az amerikai Cardinal Logistics nevű szállítmányozással foglalkozó cég például több, mint 233
eltérő projekten dolgozik párhuzamosan.
A munkák összehangolásához egy olyan rendszer szükséges, ami képes átláthatóvá és kezelhetővé
tenni az adminisztrációval kapcsolatos feladatokat, és felgyorsítja a teljes munkafolyamatot. A
Cardinal Logistic-nek a megoldást egy saját fejlesztésű szoftver, valamint a Zebra által gyártott
mobileszközök jelentik.
Út az innováció felé: két eszköz, egy cél
A Cardinal Logistics a munkával járó regisztrációs és adminisztrációs feladatok ellátására és
monitorozására korábban egyszerre több, különböző platformon működő eszközt és szoftvert is
használt. Ez a módszer azonban egy idő után kaotikus állapotok kialakulásához vezetett, és
nagymértékben gyengítette a produktivitást. A probléma megoldására a cég a közelmúltban
nagyszabású innovációba vágott.
A változások fő céljaként egy, a munkákat egyszerűbben és hatékonyabban koordináló rendszer
létrehozását jelölték ki. Az új struktúra feladata, hogy értékes időt spóroljon, ezáltal pedig növelje a
termelékenységet és maximalizálja a vásárlói elégedettséget. A cég számára a megfelelő megoldást
egy saját fejlesztésű szoftver, valamint a Zebra által gyártott hardware-ek alkalmazása jelentette.
Saját fejlesztésű rendszerük előnye, hogy hatékonyan regisztrálja és kezeli a logisztikai feladatokkal
kapcsolatos aktivitásokat, a rendelések felvételétől egészen a kiszállításig. A szoftver képes annélkül
kezelni az eltérő igényekkel rendelkező ügyfelek igényeit, hogy a kiszállítóknak egyetlen eszköznél
többre lenne szükségük a munka elvégzéséhez. Ez a rendszer azonban bármennyire hatékony is, nem
tudna működni a megfelelő hardware használata nélkül.
A Cardinal Logostics-nek az innováció végrehajtásához olyan eszközökre volt szüksége, melyek
képesek a WWAN-hálózatra történő csatlakozásra, a GPS-funkciók mellett pedig 1D és 2D
vonalkódokat is gond nélkül olvasnak be. A cég választása ezért esett a Zebra MC65/67 és TC55
készülékeire. A két eszköz egyszerre funkcionál vonalkód szkenner, mobil számítógép, telefon,
valamint GPS-készülékként, így a vállalat sofőrjeinek nincs szükségük arra, hogy ezekre a célokra
különböző konstrukciójú eszközöket alkalmazzanak, melyek mindegyike más-más operációs
rendszeren működik, és eltérő szoftvereket használ.
Kevesebb terhelés, nagyobb produktivitás
Az új rendszer hamar beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A kevesebb eszköz használata nem csupán kevesebb kiadással jár, de kevesebb problémával is, és már az első néhány hónapban látványosan felgyorsította a különböző munkafolyamatokat. A MC65/67 és TC55 vonalkód szkennerekre történő váltás rendkívüli módon megkönnyítette a kiszállítók munkáját, és nem csupán pénzt, de rengeteg értékes időt is spórolt a vállalatnak. Ez pedig rövid időn belül a vásárlói elégedettség és a termelékenység látványos megnövekedését hozta magával.