A KS Services Group Franciaország egyik legnívósabb logisztikával foglalkozó vállalata. A cég 1991-ben
alakult, azóta több, mint 500 alkalmazottat foglalkoztat és folyamatosan növekszik. Küldetésük az
ügyfeleik szállítmányozási feladatainak hatékony és gördülékeny megoldása.
A közelmúltban a KS Services célként tűzte ki a raktáraiban használt WMS irányítási rendszer
megújítását. Az új technológiával szemben magas elvárásokat támasztottak. A cég olyan WMS alapú
rendszer kiépítését tervezte, mely az összes ügyfél részére képes egyszerre kezelni a kis- és
nagykereskedelmi, az egyedi, valamint az utolsó pillanatban beérkező megrendeléseket is. Mindezt
minél gyorsabban és minél hatékonyabban.
A vállalat végül a WMS rendszer kezelése és a munkafolyamat optimalizálása céljából is a Zebra TC55-
ös, ipari felhasználásra készült, érintőképernyős eszköze mellett döntött. A TC55 a raktári
munkavégzéshez szükséges strapabíróságot és menedzselhetőséget kombinálja egy okostelefon
sokoldalúságával és egyszerűségével, ráadásul könnyedén alkalmazható a vállalat által használt
JustLogsIT online adminisztrációs szoftverrel. Ezen kívül a Z4M ipari címkenyomtatót is felvették
kelléktárukba. Az új eszközökre történő átállás technológiai szempontból és a munkaerő betanítását
tekintve nagyjából egy hónapot vett igénybe, az eredmények pedig önmagukért beszélnek.
A kézi adatgyűjtő segítségével a cég raktáraiban jelentősen felgyorsult a munkafolyamat. A TC55 nem
csupán stabil és megbízható eszköznek bizonyult, de mint kiderült, az adatfeldolgozási sebessége is
kiemelkedő. A rendszer egyszerűségének köszönhetően a dolgozók is könnyedén képesek
használatához alkalmazkodni, ami termelékenységükben egy hónap leforgása alatt nagyjából 1,5%-os
növekedést eredményezett. Ez az árufeldolgozás során a szkennelési folyamat nagyjából fél perces
felgyorsulását jelenti egy termék esetén.
A folyamat olyannyira működőképesnek bizonyult, hogy a KS Services a jövőben szeretné
kiterjeszteni az eszköz használatát raktárain kívülre is, és további Zebra eszközök használatával
tervezik modernizálni és felgyorsítani az ügyfelek kiszolgálásának folyamatát.