Azt, hogy a Zebra nem csupán egy a rengeteg, digitális technológiával foglalkozó nagyvállalat közül, mi sem bizonyítja jobban, mint a cég nem mindennapi elkötelezettsége a folyamatos innováció és ipari fejlődés mellett. Eszközeik folyamatos tökéletesítésének fő célja a kereskedők és a vásárlók mindennapjainak megkönnyítése, a munka gördülékenyebbé és hatékonyabbá tétele a bolti dolgozók számára.
Ezt a célt szolgálja az a megoldás is, mellyel a cég annak érdekében állt elő, hogy véget vessenek a vásárlás során az egyik legkomolyabb frusztrációs faktort jelentő tényezőnek: az áruházakban, szupermarketekben gyakorta kígyózó, méteres sorok problémájának.
Saját vonalkódolvasót mindenkinek!
Az ötlet eleinte szokatlannak és merésznek tűnik, azonban, ha jobban belegondolunk, működése könnyedén megoldható, és akár hazánkban is hozzájárulhat a hétköznapi stressz hatékony csökkentéséhez. A megoldáshoz pedig nincs másra szükség, csak néhány speciális vonalkód szkennerre, illetve egy központi rendszerre, ami képes kezelni az általuk beolvasni kívánt adatokat.
A Zebra Személyes Vásárlói Megoldásainak bevezetésével a kereskedők lehetővé tehetik vásárlóik számára azt, ami néhány évtizeddel korábban talán elképzelhetetlen lett volna: Saját vonalkódolvasót adhatnak kezükbe, mellyel a vásárlás során szkennelhetik az általuk választott árucikkeket, a kasszánál pedig már nincs más dolguk, minthogy kifizessék azokat és elégedetten távozzanak.
Hogy ez lehetetlen lenne? Egyáltalán nem! Ha jobban belegondolunk ugyanis, a megoldás egyáltalán nem annyira idegen, mint amennyire első ránézésre tűnhet. Az önkiszolgáló kasszák már hosszú évek óta jelen vannak a hiper- és szupermarketekben egyaránt, ez a megoldás pedig gyakorlatilag csak a következő szintre emeli a már régóta működő, jól bevált technológiát.
És hogy miért lehet a személyes megoldások alkalmazása jó döntés?
Az ehhez hasonló, modern technológia egyik legnagyobb előnye, hogy a sorban állás és a stressz csökkentésével képes hozzájárulni a bolt produktivitásának és bevételnek növekedéséhez. Ez többek közt a gyorsabb munkavégzésnek, valamint a havi kiadások minimalizálásának is köszönhető. A vásárlók kezébe adott vonalkódolvasó és az önkiszolgáló pénztárak alkalmazása ugyanis nem csak a kasszánál álló sorok rövidüléséhez járul hozzá, de értelemszerűen kevesebb kassza üzemeltetését is veszi igénybe.
A hordozható, bolti szkenner ezen felül nem csak hasznos eszköz, de bizonyos értelemben egy jelképes dolog is. Egy olyan készülék, mellyel egyik oldalról élménnyé tehetjük a vásárlást, egy másik oldalról pedig a segítségével a kontrollból is átadhatunk egy darabot a vásárlóink kezébe, akik nagy valószínűséggel hálával fogják ezt fogadni tőlünk. Ez rendkívül fontos, hiszen, ha vásárlóinkat felelősségteljes felnőttként kezeljük, elősegíthetjük a bizalmi kapcsolat, a lojalitás kötelékének kialakulását is, és szívesebben térnek majd vissza üzletünkbe, vagy jó szívvel ajánlják azt ismerőseiknek, barátaiknak is.
A vásárlás jövője az interaktivitás
Mint ahogyan azt már többször említettük, a modern kor tendenciái afelé mutatnak, hogy a hagyományos üzletek leginkább akkor vehetik fel a versenyt az online áruházakkal, ha megpróbálják vásárlási folyamatukat minél egyszerűbbé és gördülékenyebbé tenni a fogyasztók számára. Ennek érdekében pedig nem szabad megriadni az olyan, elsőre talán extrémnek tűnő elképzelésektől sem, mint a Zebra által prezentált, Személyes Vásárlói Megoldások. Ezek az ötletek rendkívül hatékonyan képesek tehermentesíteni a boltokban dolgozó munkaerőt, illetve a fogyasztók számára is felgyorsítják a vásárlási folyamatot.
A saját vonalkód szkennerek bevezetésének ötlete pedig talán hazánkban sem lenne annyira elképzelhetetlen, hiszen, ha jobban belegondolunk, a nagyobb üzletek, hiper- és szupermarketek már lassan egy évtizede hatékonyan alkalmazzák gyakorlatban a rendkívül hasonló elven működő, önkiszolgáló kasszák ötletét.