A Zebra tíz éves vásárlói tanulmányában közel 7500 vásárlót kérdezett meg világszerte abból a célból, hogy mélyebb képet kapjon a fogyasztói elégedettséggel kapcsolatban. Az eredmény azt mutatja, hogy leginkább a gyors és perszonalizált, vásárlóközpontú szolgáltatásokra mutatkozik igény a vásárlói oldalon.
A világ minden táján a fogyasztói élmény dominál
Az elemzés eredményeit a Shopper Vision Study névre hallgató tanulmány foglalja össze, bemutatva az elmúlt évek során a fogyasztói preferenciákban történt trendeket és változásokat. A tanulmányból többek közt az alábbi információk derülnek ki:
- A vásárlók 60%-a szerint erősíti a fogyasztói élményt a vevőket mobileszközökkel segítő alkalmazottak munkája.
- A vásárlók 66%-a azokat az üzleteket részesíti előnyben, akik biztosítják a vásárlás napján, vagy a következő napon történő kiszállítást, és a gyors kiszállításért nem számítanak fel extra pénzösszeget.
- Csupán 20% az, akik szeretnek vásárlás nélkül, céltalanul bolyongani a boltokban, és mindössze 13%, akik kizárólag célirányosan, a szükséges dolgokat teszik a kosárba egy vásárló körút során.
- 42% kifejezetten a különböző akciók és leárazások által kínált lehetőségeket keresi.
- 53% még mindig a klasszikus boltokat részesíti előnyben az online vásárlással szemben.
A tanulmányból továbbá kiderül az is, hogy a vásárlók leginkább a hibás termékek cseréjének lassúságával, valamint a kevésbé hatékony és segítőkész ügyfélszolgálatokkal elégedetlenek.
A gyors és modern kiszolgálásé a jövő
A Zebra által készített felmérés legnagyobb tanulságai közé tartozik, hogy a vásárlók a modern,
innovatív technológiákat alkalmazó boltokat részesítik előnyben. Minél interaktívabb módon zajlik a
vásárlási folyamat, annál személyre szabottabb és mélyebb benyomást keltő lesz a fogyasztói
élmény, melynek hatására a vásárlók elégedetten térnek vissza az üzletbe.
A vevők számára ugyanis fontos az interakció, és az, hogy vásárlás során a fogyasztói élmény kerüljön
középpontba. Éppen ezért bír kiemelten nagy jelentőséggel a gyors kiszállítási idő, valamint a
felmerülő problémák esetén villámgyors és hatékony segítséget nyújtó ügyfélszolgálat.
A tanulmány eredményeinek rövid összefoglalását az alábbi linken található infografikán is
megtekinthetik: