Mire van szükség ahhoz, hogy a vonalkódos adminisztráció működőképes legyen?

Mire van szükség ahhoz, hogy a vonalkódos adminisztráció működőképes legyen?

Sok üzlet- és raktártulajdonos szeretne belevágni egy jól működő vonalkódos adminisztrációs rendszer üzemeltetésébe. Sokan azonban nem tudják, hogyan is fogjanak neki a dolognak, ami veszélyes lehet.

Rengeteg, különböző fajta szkenner van ugyanis a piacon, az ismeretlenbe fejest ugrani pedig felelőtlen dolog. Hiszen, ha nem tájékozódunk megfelelően, akár komoly anyagi bukással is végződhet a folyamat.

Ha szeretnénk ezt elkerülni, nincs más dolgunk, mint vásárlás előtt megfelelően körbenézni a piacon. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, mire van szükség ahhoz, hogy teljes értékű, vonalkód alapú adminisztrációs rendszert építhessünk.

Igények felmérése

Az első és egyben legfontosabb dolog új vonalkódos rendszer telepítése előtt, hogy tisztában legyünk saját igényeinkkel. Egy nagyobb raktár és egy kisebb üzlet kasszája ugyanis teljesen más megoldásokat igényel, ezért fontos, hogy mindig olyan eszközöket válasszunk, amik maradéktalanul megfelelnek az elvárásainknak.

Míg egy kisboltban a vásárlótérbe és a raktárba is elég, ha kisebb, általános szkennert vásárlunk, addig egy komoly méretű raktárban vagy gyárban már nem csak kényelem, de hatékonyság szempontjából is elkerülhetetlen, hogy az ipari megoldások mellett döntsünk.

A nagy teljesítményű ipari szkennereket kifejezetten arra tervezték, hogy komolyabb igénybevétel esetén is alkalmazhatók legyenek, és akár több műszakos munkarendben is megbízhatóan teljesítsék feladatukat.

Megfelelő eszközök

Ha sikerült megtalálnunk a számunkra megfelelő megoldást, a következő lépés a megfelelő eszközök kiválasztása. Fontos, hogy ennél a lépésnél ne feltétlenül az ár legyen a döntő szempont, és figyeljünk arra, hogy felépítését és működését tekintve is olyan szkennert válasszunk, ami hosszú távon is megfelel a céljainknak.

Rengeteg olcsó, ámde gyenge minőségű termékkel találkozhatunk ugyanis a piacon, melyeknek sajnos több hátránya is van a megbízható gyártók szkennereivel szemben. Ezek az eszközök ugyanis nem csak kevésbé tartósak, de általában kevésbé pontosak is, ami az adminisztrációs munka során komoly problémát jelenthet.

Ha szeretnénk, hogy a vonalkód olvasókba fektetett anyagiak minél gyorsabban megtérüljenek, érdemes az olyan, elismert gyártók termékei közül választanunk, mint a Zebra, a Datalogic, vagy a Honeywell, hiszen ezek a készülékek nem csak pontosak és megbízhatók, de általában garanciálisak is, és különböző szolgáltatások igénybevételével a folyamatos karbantartásuk, frissítésük is biztosított.

Integráció

A vonalkód olvasók egyik legnagyobb előnye, hogy használatukkal mindig aktuális, pontos képet kaphatunk raktárkészletünk alakulásáról. Abban az esetben persze, ha sikerül megfelelően integrálnunk őket raktárkezelő rendszerünkben.

Fontos tehát, hogy ha sikerült kiválasztanunk a számunkra megfelelő eszközöket, az már fél siker, azonban még nem minden! Arra is oda kell figyelnünk, hogy milyen számítógépes rendszeren, milyen adminisztrációs programokkal fogjuk az új olvasókat használni.

Ahhoz, hogy a munka simán működjön, szükség lesz egy olyan raktárkezelő szoftverre, ami a háttérben összefogja a szálakat és biztosítja eszközeink zavartalan működését. Ezek a programok általában Windows és Android rendszerű készülékekkel is kompatibilisek, és ha sikerül kiválasztanunk a számunkra megfelelőt, akkor szkennereink problémamentesen tudnak csatlakozni a rendszerhez, és hibátlanul végzik majd munkájukat.


Cikk letöltése PDF formátumban

Érdeklődés és árajánlatkérés