A közelmúltban jelent meg egy bejegyzés a Zebra hivatalos blogján azzal kapcsolatban, hogyan is látják a cég szakemberei a jelenlegi járványhelyzetet.
Röviden és tömören összefoglaltuk azokat a hasznos tanácsokat, melyek a kiskereskedőket segíthetik abban, hogy hatékonyan tudjanak megbirkózni a jelenlegi válságidőszakkal.
Felértékelődött az információkezelés pontossága
Andres Avila, a Zebra Latin-amerikai marketingcsoportjának egyik vezetője felhívta az üzletek figyelmét arra, az elmúlt hónapokban milyen magas mértékben értékelődött fel a megfelelő adatkezeléssel és az adminisztrációs feladatok kérdésköre.
Ez leginkább annak köszönhető, hogy a vírushelyzet által megkövetelt társadalmi távolságtartás miatt egyre több üzlet áll át az online rendelések kezelésére, ez a folyamat pedig magas fokú precizitást igényel.
A legtöbb kiskereskedő azonban csak most tapasztalja meg, mennyire nem egyszerű feladat a növekvő számú rendelések kezelése, pláne abban az esetben, ha a feladathoz nem rendelkeznek megfelelő eszközökkel.
Éppen ezért a Zebra szakembere arra igyekezett felhívni a boltvezetők figyelmét, hogy a hatékony működéshez elkerülhetetlen az olyan, modern megoldások használata, melyek gyorsabbá és egyszerűbbé teszik az adminisztrációs feladatokat.
Ezek közé sorolta a mobil adatgyűjtőket, valamint az RFID eszközöket is, hiszen ezek megbízhatóságuknak köszönhetően rengeteget segítenek a rendelésekkel kapcsolatos adatok nyilvántartásában.
Egyre többen döntenek az önkiszolgáló megoldások mellett
Bizonyos üzleteket nem érintenek a kötelező zárva tartással kapcsolatos intézkedések. Ilyenek az alapvető szükségleteket, például az élelmiszer-ellátást kielégítő boltok, ahol a Zebra szakemberei szerint a legnagyobb szükség van a modernizációra.
A nagyobb üzletláncok esetében már korábban is találkozhattunk az önkiszolgáló kasszák megoldásával, mely jó megoldást jelenthet mind a dolgozók, mind pedig a sorban álló vásárlók védelmére. Használatukhoz kevesebb közvetlen kontaktusra van szükség, így jelenlegi helyzetben mindenképp előnyösebbek lehetnek, mint a hagyományos POS megoldások.
Az önkiszolgáló kasszák bevezetése persze a kisebb üzletek esetében nem feltétlenül megoldható, azonban a nagyobb áruházláncoknak érdemes hangsúlyt fektetnie a fejlesztésükre, hiszen használatuk nem csak a jelenleg kialakult, átmeneti helyzetben, de a későbbiekben is kifejezetten hasznos befektetés lehet.
Néhány jó tanács a kiskereskedőknek
- Annak érdekében, hogy az alkalmazottak és a vásárlók egészségét is hatékonyan óvhassuk meg, a Zebra szakemberei többek közt az alábbi intézkedéseket ajánlják:
- Dolgozzunk modern, a munkafolyamatokat leegyszerűsítő és felgyorsító eszközökkel, ezzel is hatékonyan megelőzve a sorban állást.
- Próbáljunk minél nagyobb teret felszabadítani az üzletben, lehetővé téve ezzel azt, hogy a vásárlók megfelelő távolságra tudjanak egymástól mozogni a polcok közt. Ennek érdekében csak a jelenlegi helyzetben is szükséges árucikkeket tartsuk az üzletben.
- Ha egy bizonyos árucikkből hiány merül fel, kommunikáljuk azt minden lehetséges felületen a vásárlók felé. A modern mobileszközök használatával ez a közösségi médiafelületeinken akár pillanatok alatt megoldható.
- Kiemelten figyeljünk a higiéniára, és ha lehetőségünk van rá, ne csak dolgozóinknak, de vásárlóinknak is biztosítsuk az üzletbe lépve a fertőtlenítés lehetőségét.