Egy online rendelés kalandos utat járhat be addig, amíg a raktárból elér a megrendelőhöz. A folyamat a rendelés leadásával és annak regisztrációjával kezdődik, és akkor ér véget, mikor a futár kopogtat az ajtónkon. De talán nem is gondolnánk, milyen adminisztrációs folyamatokon és hány kézen megy át ezt megelőzően a várva várt csomag.
Ahhoz, hogy minden simán menjen, megfelelően szervezett munkára, és nem utolsósorban megbízható munkaeszközökre van szükség. Most azt is megmutatjuk, mik azok az elengedhetetlen dolgok, amik mindenképp fontosak ahhoz, hogy egy termék a raktárból hiba nélkül elérjen portánk ajtajáig.
Vonalkódok
Mint ahogyan a legtöbb raktár, általában az online kiszállítást vállaló üzletek lerakatai is a vonalkódos technológiát használják raktárkészletük nyilvántartására kezelésére. A vonalkódos megoldás ugyanis gyors, pontos, és nem utolsó sorban olcsó megoldást kínál a feladat ellátására.
Annak érdekében, hogy minden simán menjen, semmi másra nincs szükségünk, csak egy céljainknak megfelelő címkenyomtató, valamint a mindennapi munkára alkalmas alapanyagok beszerzésére. Míg egy kisebb raktárban egy egyszerű, asztali nyomtató is megfelelhet a munkára, addig egy nagyobb létesítményben már érdemes lehet beszerezni egy nagy teljesítményű, ipari feladatok ellátására tervezett eszközt.
Azzal pedig, hogy hogyan tervezzünk tökéletes vonalkódokat, az oldalunkon olvasható bejegyzések között a közelmúltban bővebben is foglalkoztunk.
Szkennerek
Természetesen a legtökéletesebb vonalkódok sem érnek semmit, ha nincsenek meg az eszközeink, amivel beolvassuk és kezeljük őket. Éppen ezért a zavartalan munkához megbízható szkennerekre és a vonalkódokat kezelő adminisztrációs rendszerre is szükségünk lesz.
A tökéletes vonalkódolvasó kiválasztása során fontos, hogy az eszköz teljesítményét és hatótávolságát tekintve megfeleljen céljainknak. Míg egy kisebb raktárban egy egyszerűbb, általános szkenner, addig egy nagyobb lerakatban, ahol egymás hegyén-hátán tornyosul az áru, már érdemes a nagy hatótávolságú, ipari megoldások közül választanunk.
Webáruházunkban a legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldások mellett a legnagyobb tudású, ipari szkennerek közül is válogathat, olyan, neves gyártók eszközei közül, mint a Zebra, a Honeywell, vagy a Datalogic.
Mobil adatgyűjtők
A hordozható adatgyűjtők rengeteg feladat ellátására képesek, a raktári adminisztrációtól kezdve, egészen a kiszállításig. Egy munkára tervezett tablet, vagy egy Zebra TC20-as mobil kompjúter például tökéletesen alkalmas a csomagokon található vonalkódok beolvasására, a futárok nyomon követésére, a folyamatos kommunikációra, valamint a kiszállításkor felmerülő, egyéb feladatok ellátására.
A mobileszközök használata rengeteg felesleges papírmunkától kímélheti meg futárjainkat, arról nem is beszélve, hogy jóval kevesebb eszközzel kell munkájuk során dolgozniuk, ami egy részről egyszerűsíti a feladatot, más részről pedig rendkívül költséghatékony.
A modern eszközök bevezetésének köszönhetően nem csak az ügyfelek, de a futárok is elégedettebbek lesznek, hiszen munkájukat egyszerre végezhetik egyszerűbben, gyorsabban és hatékonyabban. Arról nem is beszélve, hogy mi sem panaszkodhatunk, hiszen a további eszközökön megspórolt összegek mellett a profit az új eszközök bevetésének köszönhető produktivitás-növekedéssel tökéletesen maximalizálható!