Az elmúlt hónapok eseményeinek köszönhetően az idén rohamosan fellendült a csomagolt élelmiszerek iránt mutatott igény. Ez természetesen magával vonta azt is, hogy sosem volt még akkora szükség a tartós és megbízható élelmiszeripari címkékre, mint napjainkban.
Most megmutatjuk, hogyan óvhat meg minket a címkézés és a vonalkódos adminisztráció használata attól, hogy a koronavírus okozta pánikhelyzethez hasonló esetekben elkerüljük a hirtelen vásárlói rohamból adódó készlethiányt.
Vásárlói roham esetén fontos a megfelelő címkézés
A Covid-19 járvány kitörése idején rengetegen rohanták meg a boltokat, hogy betárazzanak tartós élelmiszerekből. Sok üzlet erre azonban nem volt megfelelően felkészülve, és képtelenek voltak kielégíteni a vásárlói igényeket. Ennek sok esetben a fő oka az volt, hogy egy adott termékből nem tartottak eleget a készleten.
Más esetekben azonban az is közrejátszott, hogy a raktárban található árucikkek még nem kerülhettek a boltok polcaira, hiszen nem voltak az előírásoknak megfelelően felcímkézve, vagy rögzítve a raktári nyilvántartásban.
Hogy miért? Ennek legfőbb oka a hatékony címkézési megoldások hiánya.
Sok, kis üzlet nem használ saját címkenyomtató, így a termék- vagy vonalkód-címkén nyomtatása esetén nem tudtak olyan gyorsan reagálni a vásárlói igényekre, ahogyan az szükséges lett volna. Azzal, hogy a saját megoldás helyett a nyomdára vártak, értékes napokat és rengeteg vásárlót veszítettek, annak ellenére is, hogy a raktárban az árucikkek egymás hegyén és hátán tornyosultak.
Mindhiába, hiszen a megfelelő címkézés nélkül ugyanis a szabályok szerint nem kerülhetnek ki a boltok polcaira.
A készlethiány megfelelő felkészüléssel elkerülhető
A tartós élelmiszerek felhalmozása hirtelen kezdődött, ám annyira talán mégsem mindenféle előjel nélkül, egyik napról a másikra. Az okos boltosoknak sikerült időben felmérniük a raktárkészletet, és lehetőség szerint betárazni azokból az árucikkekből, melyek egy komolyabb járvány és a vele járó karantén idején létfontosságúak lehetnek.
Ahhoz azonban, hogy ez működjön, jól átlátható adminisztrációs rendszerre volt szükségük.
A vonalkódos adminisztráció segít abban, hogy mindig képben legyünk raktárkészletünk pontos alakulásával, és a leltár olyan legyen, akár a gyerekjáték. A megfelelő eszközök birtokában az adminisztrációs munka nem csak gyorsabb és egyszerűbb feladat lesz, de sokkal pontosabb és biztonságosabb is. A manuális megoldások általi hibák ugyanis a vonalkódos nyilvántartás használatával szinte száz százalékosan elkerülhetők és kiküszöbölhetők.
Ehhez nincs másra szükségünk, mint néhány profi vonalkód szkennerre, egy vonalkódokat jól kezelő adminisztrációs rendszerre, illetve a leltári címkék nyomtatására alkalmas eszközökre és alapanyagokra.
A jövő záloga a követhetőség
Mint az a fentebb említett szituációk alapján jól látható, rengeteg probléma elkerülhető abban az esetben, ha egy üzlet megfelelő módon követhetővé teszi az általa forgalmazott árucikkeket. A helyes címkézés egyik szempontból hozzájárul az egyszerűbb adminisztrációhoz, másik oldalról pedig segít abban, hogy mindig a játékszabályokat betartva, az előírásoknak megfelelően üzemeltessük üzletünket.
A követhetőség tehát segít a váratlan szituációk elkerülésében, és abban, hogy felkészüljünk egy, az elmúlt hónapokban tapasztalt vásárlói roham megfelelő kezeléséhez és kiszolgálásához. Ehhez pedig nincs másra szükségünk, mint a megfelelő adminisztrációs rendszerre, és a hozzá tartozó, modern és naprakész eszközök használatára.