Habár napjainkban az online üzletek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, úgy tűnik, a hagyományos boltoknak sem kell aggódniuk a csőd miatt, hiszen a közeljövőben egészen biztosan nem fenyegeti őket a kihalás veszélye. A Zebra 2019-es vásárlói felmérése szerint ugyanis az emberek számára továbbra is fontos az, hogy az általuk kiválasztott termékek vásárlás előtt kézzelfoghatók, megtapasztalhatók legyenek.
Ez azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy a hagyományos módon működő üzleteknek nincs szükségük arra, hogy felzárkózzanak és a XXI. századi technológiáit alkalmazva hatékonyabban próbálják meg felvenni a versenyt az online áruházakkal. A Zebra és a Digimarc legújabb eszközei valódi élménnyé teszik a vásárlást, és nem csak a vásárlók, de az eladók számára is könnyebbé teszik a hétköznapokat.
Gyorsabb kiszolgálás, elégedett vásárlók
Egyértelmű, hogy a gyors és hatékony kiszolgálás nélkülözhetetlen eleme a pozitív vásárlói élménynek. Elsőre azonban sokan nem gondolnák, mennyire fontos is az, hogy a fogyasztóknak a kasszánál ne kelljen túlzottan sokáig sorban állniuk és lehetőleg minden gördülékenyen menjen.
A Digimarc 2018-as felmérései alapján megállapítható, hogy a különböző boltokban vásárló fogyasztók 85 százaléka egyáltalán nem szeret sorban állni és a fizetés folyamatának gyorsaságát tartja a legfontosabb dolognak abban az esetben, ha pozitív vásárlói élményről beszélünk.
A folyamat felgyorsítása ma már szerencsére többféle módon is megoldható, hiszen rengeteg üzlet alkalmaz önkiszolgáló kasszákat, illetve egyre szélesebb körben elérhetők az eladók által használt, nagy hatásfokú és megbízható kézi, illetve asztali vonalkód olvasók is.
Az előbbi megoldás előnye, hogy hosszú távon képes hatékonyan csökkenteni a munkaerő szempontjából magas költségeket, valamint a terhelést is, míg az utóbbi megoldás segítségével hatékonyan küszöbölhetők ki a nehezen olvasható vonalkódok által okozott nehézségek, és gyorsan, eredményesen növelhető a produktivitás.
A gyenge minőség a frusztráció melegágya
A kiskereskedők sajnos gyakorta esnek abba a hibába, hogy költséghatékonysági okokból a munka során elavult, korszerűtlen eszközöket alkalmaznak, ami sajnos nagyban képes csökkenteni a vásárlási folyamat hatékonyságát. A régimódi szkennerek és kiegészítők használata pedig sokszor problémássá teszi a vonalkódok leolvasását bizonyos felületekről.
Ezáltal nem csak a hibalehetőségek száma növekszik, de a pénztárban dolgozó alkalmazottak is lassabban tudnak haladni munkájukkal, drasztikusan csökken a produktivitás.
Ez pedig nem csak az ő szempontjukból, de a vásárlók, illetve a tulajdonosok részéről is hétköznapi a stressz, a mindennapos frusztráció növekedésével járhat, ami a legtöbb esetben szintén megmutatkozik a termelékenység romlásában, a bevétel csökkenésében.
Sosem késő váltani
A probléma megoldása alapvetően egyszerűbb, mint gondolnánk. A munkavállalók tehermentesítése és a vásárlói élmény javítása érdekében nem csak a nagy cégeknek, de a kisvállalkozásoknak is érdemes megfontolniuk POS rendszereik fejlesztését, modernizálását.
Ez sok esetben nem kis befektetés, azonban mielőtt úgy gondolnánk, hogy nem engedhetjük meg magunknak, egy dologra mindenképp érdemes emlékeznünk: az új eszközök beszerzése nem feltétlenül kell, hogy egyszerre történjen.
A POS rendszer fejlesztése akár többlépcsős folyamat is lehet, melynek során hónapról hónapra ruházunk be egy-egy olyan eszközre, ami könnyebbé és stressz-mentessé teszi számunkra, illetve dolgozóink számára a mindennapos munkát.
Abban pedig biztosak lehetünk, hogy az eredmény, ha némi idő után ugyan, de egészen biztosan megtérül. Ezt egyaránt igazolni fogja elégedett vásárlóink véleménye, valamint a produktivitás növekedésével együtt járó profitgyarapodás is.