A COVID-19 koronavírus-járvány következtében kialakult, gyorsan változó helyzet kapcsán rengeteg kérdést kapunk arra vonatkozóan, hogy miként kell tisztítani a termékeinket, hogy azok a lehető legnagyobb védelmet biztosítsák az őket a kórházakban, raktárakban, boltokban, útvonalakon és egyéb területeken használó, frontvonalban dolgozó emberek számára. Ezek a kérdések a kínálatunkban szereplő mobil számítógépek, szkennerek és printerek teljes portfólióját érintik, és az általunk kiszolgált összes iparágból érkeznek.
A több műszakban több dolgozó által használt eszközök tisztítása olyan alapkövetelmény, amelyet nemcsak a termékeink tervezésekor veszünk figyelembe, hanem akkor is, amikor világos útmutatást nyújtunk ügyfeleinknek és partnereinknek arra vonatkozóan, hogy miként tisztíthatják és fertőtleníthetik az eszközöket a leghatékonyabban a helyszíni üzembe helyezésüket követően.
A Zebra termékekre vonatkozó tisztítási protokoll bevezetésekor a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, az az, hogy az eszköz tisztításának mikéntjére és az alkalmazandó tisztítószerekre vonatkozó útmutatásunk minden egyes eszköz esetében más és más – itt nincs mindenre ráhúzható módszer.
A Zebra szkennerek, nyomtatók és mobil számítógépek egészségügyi területen használt változatainak fertőtlenítésére vonatkozó részletes irányelvek a beágyazott hivatkozásokon érhetők el.
A Zebra termékek nem egészségügyi területen használt modelljeire vonatkozóan tekintse meg az adott modell Felhasználói útmutatóját a webhelyünk Támogatás részében, és keresse meg a Tisztítási utasítások című részt. A TC57 felhasználói útmutatójában például a 212. oldaltól kezdődően találhat részletes információkat. Csak keressen rá a dokumentumban a „tisztítás” kifejezésre.
Ezekben a Felhasználói útmutatókban lépésenkénti utasításokat találhat arra vonatkozóan, hogy miként kell alaposan fertőtleníteni a készülékházat, a gombokat, a képernyőt (ha van) és az egyéb részeket. Azt is megnézheti, hogy milyen tisztítószert használhat biztonsággal, ezen belül ellenőrizheti az egyes összetevők tisztasági fokát és összetételi arányát, továbbá tájékozódhat arról is, hogy melyek azok a tisztítószerek, amelyeket tilos használni. Az útmutató részletesen ismerteti az eszköz tisztítási folyamat során történő kezelésére vonatkozó óvintézkedéseket és legjobb gyakorlatokat is, ezért kérjük, hogy az eszközök tisztítása előtt olvassa el az útmutatásokat. Ha kérdése van, bármikor kapcsolatba léphet Támogatási csapatunkkal.
Emellett elérhetővé tettük a „Best Practices for Infection Prevention”, azaz Járványmegelőzési legjobb gyakorlatok című tanulmányt is, amely Darrel Hicks, az országosan elismert járványmegelőzési szakértő tollából származik. Bár a tanulmány az egészségügyi szektor számára készült, a benne szereplő javaslatok szilárd alapul szolgálhatnak az összes iparágban működő vállalat számára a dolgozók és az ügyfelek egészségét védő további óvintézkedések meghozatalához.
A Zebra azt ajánlja, hogy a vállalatuknál minél hamarabb léptessenek életbe eszköztisztítási szabályzatot az eredeti berendezésgyártók (OEM) irányelvei alapján. Ennek segítségével biztosíthatják, hogy a dolgozók rutinszerűen megfelelő módon fertőtlenítsék a mobil eszközöket, a szkennereket, a nyomtatókat és az egyéb eszközöket. A szabályzat megléte emellett megnyugtatja a dolgozókat, hogy Önök mindent megtesznek annak elkerülése érdekében, hogy a közösen használt technológiai eszközök a vírus terjesztésének potenciális forrásaivá váljanak.
A kézmosás fontos, de ugyanolyan fontos a kezünkkel egésznap érintkező eszközök tisztítása is
Tiszta kezek + tiszta eszközök = még hatékonyabb járványmegelőzési stratégia