Az autóipar bonyolult ellátási lánccal rendelkezik, amely egyre összetettebb a beszállítók széles körével, ideértve az OEM-eket, az alsó szintű beszállítókat,
a raktár- és szállítási menedzsereket, a forgalmazókat, a kiskereskedőket és a végfelhasználókat.
Ennek az anyag áramlásnak az alapja a tekercses címke, amely a termék azonosítójaként szolgálnak, meghatározák a rendeltetési helyét, és számos olyan adatot tartalmaznak,
amelyek szükségesek ahhoz, hogy sikeresen megkaphassák és feldolgozzák.
Minden lépéshez pontos vonalkód-címkézés szükséges a gyorsabb, hatékonyabb feldolgozáshoz, valamint az út mentén számos alkatrész és egység pontos nyomon követéséhez.
Mivel a címkén feltüntetett adatok elkerülhetetlenül visszatérnek a leltárba, a WIP-be vagy a raktározási rendszerbe,
ez a legfontosabb eleme a jelenlegi leltár pontos pillanatfelvételének biztosításában.
A tekercses címke pontatlanságának költsége jelentős, ám a legtöbb vállalat nem képes hatékonyan mérni és kezelni ezeket az adatokat.
A címke pontosságának a javításában az elmúlt években jelentős előrelépései voltak, és sok vállalat meg lepőde ha ezen adatok végeredményével tisztában lennének.
Például egy vállalat nemrégiben megállapította, hogy az ellátási láncban lévő leltár pontos és folyamatos perspektívája - amelyet a címkéből gyűjtött adatok valósítanak meg - lehetővé tenné,
hogy a biztonsági készlet konzervatív módon három nappal kevesebbre lenne elegendő, akkor több millió dollár tőkét szabadítana fel.
Ugyanakkor a vállalatok egyre gyorsabban növekvő ügyfélspecifikus követelményekkel foglalkoznak.
Egyre több ügyfelet lát (függetlenül attól, hogy az OEM-k, a következő beszállítók vagy a viszonteladók), hogy a címkéjükhöz grafikát, lefordított szöveget, márkát és még több adatot is hozzá kell adni.
Ennek eredményeképpen egyre növekvő igénybevételnek és költségesnek bizonyult a megfelelő címkék létrehozása és karbantartása - mivel egyes vállalatok a megdöbbentő mennyiségű címke sablonokat kezelték,
hogy ezeket a követelményeknek eleged tegyenek.
A komplexitás növelése egyre növekvő számú redundanciát jelent, mivel a vállalatok globális helyszíneken különböző diszkrét címkézési megoldásokra támaszkodnak,
amelyek mindegyike ugyanolyan címke elrendezést és karbantartást biztosít.
Egyes vállalatok ugyanazt a megoldást használják különböző címkézési megoldásokra különböző célokra: elosztócímkék egy üzlethelyiség címkével ellátva.
Ez a megközelítés lefoglalja az erőforrásokat, szemben a folyamatok egyszerűsítésével és a hatékonyság növelésével a komplex globális ellátási láncban.
Ha túl tudunk lépni a címke tervek sokaságán és egyszerűsítjuk, az elvezet a szabványosított vállalati címkézési megoldás üzleti előnyeihez.
A címkézés holisztikus, integrált megközelítésével az autóipari vállalatok gyorsan reagálhatnak az új és változó követelményekre.
Az autóipari címkézés fenntartja a címkézési konzisztenciát az ellátási lánc egész területén.
A dinamikus, adatvezérelt képességek lehetővé teszik az OEM-ek, beszállítók és még a raktárforgalmazók számára, hogy átvegyék az irányítást
a címkézéssel - kevesebb sablon számokkal -, és drasztikusan csökkentsék az általános karbantartást és az ehhez kapcsolódó költségeket.