A címkenyomtatók automatizálása jelentősen felgyorsíthatja termékek, alkatrészek, kábelek, chipek és egyéb ipari és kereskedelmi tárgyak címkézésének sebességét. Segít a visszakövetésben, ráadásul nagyobb profitot is hoz.
Ebben cikkben részletezzük, milyen előnyökkel jár a címkenyomtató automatizálása, valamint hogyan és kinek érdemes belekezdeni.
Az alábbiak különösen hasznára lesznek azoknak a webshopoknak, akik Shoprenterrel és FoxPosttal dolgoznak. De minden más webáruház – és egyéb vállalkozás – is sokat profitálhat belőle.
Mi az automatizált vonalkódos címkenyomtatás?
A címkenyomtatás automatizálása csökkenti a vállalkozások kézi nyomtatási procedúrákra szánt költségeit. A nyomtatási automatizálás során a kézi címkekészítési és -nyomtatási feladatot felváltja egy gyorsabb és hatékonyabb automatikus eljárással.
Vagyis?
Több címke, kevesebb idő alatt, olcsóbban.
Hiszen azzal, hogy a címkét automatikusan nyomtatjuk, minimalizáljuk a folyamat érintési pontjait.
Legyünk őszinték, mert az emberek hajlamosak hibát elkövetni.
Az automatikus címkenyomtatás előnyei
Bár a fentiekben zanzásítva már olvasható volt a lényeg, alább pontokba szedtük, pontosan milyen előnyökkel jár, ha a címkenyomtatók önvezérelten működnek.
- Gyorsabb nyomtatás – a manuális adatbevitel megszüntetésével a címkenyomtatási sebesség akár meg is duplázódhat.
- A kézi folyamatok megszüntetése – ezáltal megelőzhetőek a hibák és felgyorsíthatóak a nyomtatási folyamatok.
- Pontosabban nyomtatott címkék – A nyomtatási folyamatok automatizálásával csökken az emberi beavatkozások száma, ezzel a hibalehetőségek aránya is.
- Felhasználóbarátabb címkenyomtatás – A felesleges lépések kiküszöbölése a címkézési környezetből egyszerűbb folyamatokat eredményez. Ez pedig stresszt csökkent és időt spórol.
- Az informatikai interakciók csökkentése – A címkenyomtatók automatizálási szoftverének beállítása után alig vagy egyáltalán nem szükséges a karbantartásuk.
- Az adatok automatikus címkévé konvertálása – A nyomtatásuatomatizálási szoftver automatikusan az vállalkozáskezelési rendszerből nyeri ki a szükséges adatokat. Így a kézi adatbevitel teljesen kiváltható.
- Üzletirendszer-integráció – A címkenyomtatás automatizálása a legtöbb vállalkozáskezelő rendszerrel megoldható – legyen az előre elkészített CRM vagy egyedi fejlesztésű.
És arról még nem is beszéltünk, hogy a kevesebb hibával dolgozó címkenyomtatók kevesebb hulladékot is termelnek. (Ami nemcsak költségszinten jó, hanem a Föld is hálás lesz érte hosszú távon.)
Ez mind szép és jó, de honnan tudjuk, hogy valóban erre a megoldásra van szükségünk?
Mikor érdemes fontolóra venni a címkenyomtatás automatizálását? (4 konkrét példa)
A leggyakrabban az alábbi 4 esetben választják az automatizált címkenyomtatás lehetőségét.
1. A nyomtatási feladatokat központilag szeretném kezelni a címkék esetében
Az automatizálás segítségével az összes vonatkozó feladat egyetlen központi helyről vezérelhető. Ezáltal könnyedén letudható az összes munkaállomás felügyelete az íróasztal mögül.
2. Egyszerűbbé akarom tenni a címkenyomtatást a felhasználóimnak
A címketervező szoftver funkcióival egyszerűbb folyamatokat hozhat létre felhasználói, ügyfelei számára. Ez különösen akkor értékes, ha az általuk értékesített termék nagy mennyiségű és széles választékban elérhető, így sok és változatos címkéket igényelnek. (Például webshopok.)
3. Központilag szeretnék egyetlen címkekészletet fenntartani
Az automatizált címkenyomtatók segítségével a jövőben nem kell minden állomáson külön feltölteni az adott sablonokat. Statikus címke helyett olyan sablonokat tudunk készíteni és használni, amelyek könnyedén feltölthetik a változó adatokat az automatizálási szoftverrel.
4. Automatizálni szeretném a címkenyomtatást az üzleti rendszeremből
A legtöbb esetben a vállalkozási rendszer felületén már elérhetőek azok az adatok, amelyek a címke nyomtatásához szükségesek. Egy önműködő szoftverrel ez az előnyünkre fordítható. A kézi adatbevitel megszüntetésével biztosíthatjuk, hogy a címkék valóban azokat az adatokat tartalmazzák, amiket kell.
Így automatizálható a címkenyomtató 5 lépésben
A címkenyomtatók automatizálása nemcsak gazdaságos megoldás, de mellé még roppant könnyen használható is.
Az önműködő nyomtatás több módon is elérhető. Az alábbiakban azt a folyamatot mutatjuk be, amelyet a BersényiSoft Kft.-vel közösen dolgoztunk ki. (Hiszen erről biztosan tudjuk, hogy maximálisan megfelel az ipari sztenderdeknek, és valamennyi rendszerrel kompatibilis.)
Az automata címkenyomtatás tesztelése során a Honeywell PC42T címkenyomtató gépet használtuk.
Ez a nyomtató ugyanis rendkívül kompakt és könnyen használható, egyszerűen telepíthető és készen áll a gyors nyomtatásra. Ráadásul csendes is.
A BerényiSoft szoftverét pedig azért választottuk, mert:
- bármilyen Windows alapú rendszeren futtatható;
- minimális a gépigénye (köszönhetően a konzolos megoldásnak);
- nem kell külön telepíteni;
- 100%-ban Shoprenter kompatibilis;
- ráadásul a Shoprenter és a FoxPost rendszerek integrálását is elvégzik a BerényiSoft Kft. mérnökei – ingyen.
1. lépés: Bejelentkezés a szoftverbe
Bármilyen Windows rendszerrel futtatható a program. Megnyitás után a rendszer kéri a jelszót, aminek megadásával azonnal használhatjuk is azt.
Külön előny, hogy a konzolos megoldásnak köszönhetően minimális a címkenyomtató szoftver gépigénye.
2. lépés: Megrendelés kiválasztása
A „Feldolgozás alatt” státuszú megrendeléseket listázza a címkenyomtató program. Innen a művelet egyszerű: ha az adott rendeléshez szeretnénk címkét nyomtatni, az „i+ENTER” billentyűket kell megnyomnunk.
A csomagcímkéhez egyébként a megrendeléshez tartozó számla számát is rögzíthetjük.
3. lépés: Logisztikai adatok megadása
Harmadik lépésként a logisztikai szempontból fontos adatok megadása következik.
Utánvét megadása
A címkenyomtató szoftver a Shoprenter adatbázisából megjeleníti a megrendelés összegét és fizetési módot. Ha az itt megadott utánvét összege helyes, ENTER-t ütve tovább is mehetünk. De lehetőség van a helyes összeg megadására is, ha az hibásan szerepelne.
Átutalás, vagy kártyás fizetés esetén 0 + ENTER megnyomásával utánvét nélkül adhatja fel a csomagot.
Csomagméret megadása
A csomag méretének megadására is van lehetőség.
A FoxPostnál érvényben lévő csomagméretek és betűjelöléseik:
- XS – 4,5 cm x 36 cm x 53 cm
- S – 12 cm x 36 cm x 62 cm
- M – 20 cm x 36 cm x 62 cm
- L – 38 cm x 36 cm x 62 cm
- XL – 60 cm x 36 cm x 62 cm
Itt a méret betűazonosítójának kiválasztása után ENTER-t nyomunk, és már mehetünk is a következő lépésre.
Futármegjegyzés hozzáadása
A nyomtatandó címke tartalmazhat a futár számára hasznos megjegyzést is.
Alapértelmezett megjegyzésként a „Törékeny csomag” van megadva a címkenyomtató szoftverben, de eltérő megjegyzést is megadhathatunk. Ennek maximális karakterszáma 50.
4. lépés: Címke nyomtatása
Amint a fenti lépéseken végigmegyünk, a címkenyomtató automatikusan kinyomtatja azt. Ezután a program „Kész vagy mára! Ügyes vagy!” üzenettel jelzi felénk, hogy minden címke elkészült, majd magától bezárul.
5. lépés: Elkészült a csomagcímke
Az így elkészült címkét már csak fel kell ragasztani a csomagra, és mehet is a futárnak.
Összegezve
Az önműködő címkenyomtatás sokkal költséghatékonyabb megoldás, mint a kézi. Hiszen minimálisra redukálja az emberi hiba lehetőségét, csökkenti a hibásan kinyomtatott adatok lehetőségét – és az így keletkező hulladék mennyiségét is.
Ráadásul roppant gyorsan és egyszerűen, minimális gépigénnyel használható.
Jelenleg Shoprenterrel és FoxPosttal dolgozó webshoptulajdonosoknak ajánljuk leginkább, de folyamatosan dolgozunk azon, hogy a közeljövőben mindenki atutomatikusan nyomtathasson címkét, akinek szüksége van rá.
Ha érdekel a fent bemutatott automata címkenyomtató megoldás, az alábbi űrlap kitöltésével jelezheted – akkor is, ha nem Shoprenter és Foxpost rendszerekkel dolgozol.